Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 10 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Shaffira Diraprana Gayatri
"Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis konstruksi politik tubuh dalam tokoh-tokoh perempuan utama dalam novel Pillars of Salt dan My Name is Salma karya Fadia Faqir, serta menyimpulkan apakah ilustrasi perjuangan para tokoh tersebut dalam melawan manifestasi politik tubuh yang opresif mendobrak atau justru menguatkan representasi Barat mengenai perempuan Muslim. Menggunakan metodologi kualitatif-deskriptif dengan pendekatan close reading sebagai metode analisis, penelitian ini berangkat dari stereotipe perempuan Muslim dari sudut pandang Barat yang cenderung negatif dan asumsi bahwa novel-novel penulis perempuan Arab umumnya bertujuan untuk mendobrak stereotipe tersebut.
Penemuan penelitian ini adalah: pertama, tokoh-tokoh protagonis dalam kedua novel menjadi obyek dari berbagai bentuk politik tubuh yang dikenakan para tokoh laki-laki Timur maupun Barat, dan kedua, meskipun kedua teks tersebut terlihat menguatkan representasi Barat bahwa perempuan Muslim mengalami opresi, namun sesungguhnya mendobrak anggapan Barat bahwa perempuan Muslim cenderung pasif dan patuh. Penelitian ini menyimpulkan bahwa patriarki dan kolonialisme merupakan dua sistem yang membatasi resistensi dan menguatkan marjinalisasi perempuan, dan media operasi kedua sistem tersebut adalah tubuh.

This research aims to analyse the construction of body politics in the female protagonists in Pillars of Salt and My Name is Salma by Fadia Faqir, and to draw a conclusion on whether the illustration of the female characters‘ struggles against the oppressive manifestation of body politics succeed to challenge, or conversely to strengthen, western representation of Muslim women. Using a qualitative methodology with a close reading approach as a method of analysis, this research builds on the western stereotype of Muslim women that tends to be negative and the assumption that Anglophone Arab female writers commonly intends to challenge such stereotype.
The findings of this research are: first, the female protagonists in the novels of Pillars of Salt and My Name Is Salma underwent several forms of body politics that were imposed by both eastern and western men, and second, although these texts seem to strengthen western representations of Muslim women as oppressed, but it actually challenge the western portrayals of Muslim women as passive and obedient. This research concludes that it is both patriarchy and colonialism that overturn their resistance and strengthen female marginalisation, and that both systems take place first and foremost through the body.
"
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2014
S53874
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Ireisha Anindya
"ABSTRACT
This undergraduate thesis focuses on Atlanta, a television developed by Donald Glover. Through the mix of contextual and textual analysis, this research explores how Atlanta constructs the experience of being African American men in contemporary period. This research finds that the experience of being African American men is explored through its use of form, scaling of bodies existing in the show, and the way stuckedness is depicted through its main character.First, in its use of form, the show depicts the marginalization of African American men as something visceral, by evoking a sense of uneasiness. Second, the show constructs the mobility and immobility of African American men by relating it to scaling of bodies, in which the ideal mobility of African American men is perceived as having more money, power, and worth, something that according to the society hierarchy is associated with being white man. Third, the show depicts stuckedness that is experienced by two major characters in two ways as something that is not merely pathological, but also as a self govermentality.By examining the workings of this show, this research hopes to bring to light the way fictional works offer a depiction of being African American men that examines the feeling of being marginalized while not limiting them to be a victim with no agency.

ABSTRAK
Skripsi ini berfokus pada Atlanta, acara televisi yang dibuat oleh Donald Glover. Dengan menggunakan pendekatan campuran antara kontekstual dan tekstual, skripsi ini menganalisis bagaimana Atlanta mengonstruksi pengalaman sebagai laki-laki Afrika-Amerika pada periode kontemporer. Hasil analisis skripsi menunjukkan bahwa pengalaman ini dieksplorasi dengan penggunaan form atau bentuk, berdasarkan scaling of bodies yang ada, dan bagaimana konsep stuckedness atau lsquo;terjebak rsquo; digambarkan dalam karakter utamanya.Pertama, dalam caranya menggunakan form atau bentuk, acara ini menggambarkan marginalisasi atas kaum laki-laki Afrika-Amerika sebagai sesuatu yang dirasakan secara mendalam dengan membangkitkan suasana tidak nyaman. Kedua, acara ini membangun konsep mobilitas dan imobilitas dalam laki-laki Afrika-Amerika dengan mengaikatnnya pada teori scaling of bodies, dimana mobilitas idealnya digambarkan sebagai memiliki lebih banyak uang, kekuatan, dan nilai, dimana dalam masyarakat ini dikaitkan dengan laki-laki berkulit putih. Ketiga, konsep stuckedness/terjebak digambarkan dari dua tokoh utamanya sebagai hal yang tidak selalu negatif, tetapi juga sebagai bentuk self-govermentality.Dengan meneliti acara ini, penelitian ini berharap bisa menjelaskan bagaimana karya fiksi dapat menawarkan penggambaran laki-laki Afrika-Amerika yang dapat menganalisis perasaan termarginalisasi tanpa membatasi mereka sebagai korban tidak berdaya yang tidak memiliki agensi."
2017
S70000
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Cattleya Wahyu Pravitha
"Terjemahan beranotasi adalah terjemahan yang diberi catatan sebagai bentuk pertanggungjawaban penerjemah atas padanan yang dipilihnya. Bahan terjemahan beranotasi ini adalah dongeng. Banyak hal perlu dipertimbangkan bila mengingat pembaca sasarannya adalah anak-anak. Penerjemahan dilakukan dengan metode semantis agar unsur estetis TSu tetap muncul di dalam TSa dan metode komunikatif agar pembaca TSa tidak kesulitan memahami isi teks. Pelbagai kamus digunakan sebagai rujukan dan laman internet sebagai sumber informasi saat menerjemahkan. Permasalahan penerjemahan yang banyak ditemukan dalam penerjemahan dongeng ini adalah bahasa figuratif dan kata budaya. Berbagai prosedur penerjemahan diterapkan untuk memecahkan masalah yang ada dan unsur-unsur yang bermasalah dianotasi. Menerjemahkan untuk anak, yang berarti penerjemah harus memposisikan diri sebagai anak saat menerjemahkan, membuat penerjemahan dongeng ini menantang sekaligus memberikan banyak pengalaman dan pengetahuan baru.

An annotated translation is a translation with a translator’s commentary on the chosen equivalence. This annotated translation uses a fairy tale as the source text. Various aspects should be considered because the target readers of the translation are children. While translating, semantic method is applied so that the esthetical element of the source text can be maintained. Communicative method is also applied to increase readability. Dictionaries and internet websites are used as information sources. Translation problems that were found during the translation process are figurative languages and cultural words. Various translation procedures are applied to solve the problems before they are annotated. Translating for children, which requires the translator to adopt a child’s point of view, gives some valuable experiences and new knowledge."
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2014
T38977
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Malik Ganis Ilman
"ABSTRAK
Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis konsep hegemoni yang terdapat di dalam
lirik lagu Burgerkill dari album Venomous (2011), yaitu lagu Under The Scars, Only
The Strong, dan For Victory. Penelitian ini menggunakan metodologi kualitatif
dengan pendekatan close reading sebagai metode untuk mengkaji teks. Penelitian ini
berangkat dari melihat penulisan lirik oleh band heavy metal Burgerkill yang
mengangkat tema kondisi sosial. Penemuan penelitian ini adalah: pertama, kelas yang
didominasi dalam ketiga lirik tersebut digambarkan sebagai kelompok yang dirugikan
akibat adanya bentuk represi yang ditimbulkan dari kelas dominan, dan kedua, kelas
yang didominasi berjuang untuk membalikkan keadaan dengan cara menggabungkan
berbagai kepentingan kelas untuk merebut posisi sebagai kelas dominan. Penelitian
ini menyimpulkan bahwa counter hegemoni akan selalu bermunculan sebagai reaksi
atas perlawanan terhadap hegemoni sebelumnya.

ABSTRACT
This research is aimed to analyze the concept of hegemony in the lyrics of some
Burgerkill’s songs in their album, Venomous (2011): Under The Scars, Only The
Strong, and For Victory. Qualitative methodology and close reading approach are
used in this research as a method to analyze text. This research is inspired by this
heavy metal band’s lyrics which bring up social circumstances as its theme. The
findings of this research are: first, the dominated class in the three songs is described
as disadvantageous due to the repression by the dominant class, and two, the
dominated class struggles to reverse the situation by combining classes’ importance
in order to take over the dominant class’ position. This research concludes that
counter hegemony will always exist as the result of the previous hegemonies."
2014
S54004
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Dimas Anggara
"ABSTRAK
Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis perlawanan Suzi Quatro terhadap
diskriminasi peranan gender di dalam musik glam rock yang terdapat pada lirik lagu
Get Back Momma, Primitive Love, dan Official Suburban Superman dalam album
Suzi Quatro (1973). Penelitian ini menggunakan metodologi kualitatif dengan
melakukan dekonstruksi sebagai metode untuk mengkaji teks. Penulis melihat
bagaimana Suzi Quatro menuliskan liriknya yang mengangkat tema maskulinitas
perempuan untuk menjadikan lirik-lirik lagunya sebagai media perlawanan atas
konstruksi peranan antara kaum laki-laki dan perempuan dalam masyarakat
berbudaya patriarki. Selain itu, penelitian ini bertujuan untuk menemukan alasan
mengapa Suzi Quatro menggunakan sosok maskulinitas untuk menegosiasikan
posisinya pada konstruksi gender dalam masyarakat. Penulis melihat bahwa sosok
maskulinitas yang digunakan oleh Suzi Quatro dalam beradaptasi di scene musik
glam rock bukan untuk mendukung dominasi patriarki tetapi untuk membuka celah
bagi para perempuan untuk ikut berperan dalam ranah publik.

ABSTRACT
This research aims to analyze Suzi Quatro’s rebellion against the discrimination in
accordance with gender role in glam rock which could be found in Get Back Momma,
Primitive Love, and Official Suburban Superman lyrics in Suzi Quatro (1973) album.
This research used qualitative methodology by utilizing deconstruction as a method
to analyze the lyrics. This research sees how Suzi Quatro wrote her lyrics as a media
to rebel against the gender construction between men and women in the patriarchal
society. Moreover, this research aims to find why Suzi Quatro used the concept of
male impersonator to negotiate her position towards gender construction in society.
This research finds that by being a male impersonator, Suzi used it merely to adapt in
glam rock and not to support the domination of patriarchy in the society but to open a
way for women to participate in that society."
Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2014
S54317
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Agung Putu Iskandar
"[ABSTRAK
Thesis ini membahas muatan-muatan homoseksual di dalam trilogi film X- Men. Fokus dalam penelitian ini adalah untuk menunjukkan bahwa film-film tersebut adalah media bagi kaum homoseksual untuk melawan hegemoni kaum heteroseksual. Penelitian ini menggunakan sejumlah teori seperti analisis wacana yang dikembangkan Teun A. van Dijk, Media Literacy, Auteur Theory, teori hegemoni Antonio Gramsci, dan dihubungkan dengan History of Sexuality tulisan Michel Foucault. Analisis wacana digunakan untuk membongkar bahwa para mutan di dalam film adalah simbolisme, analogi, atau metafora dari homoseksualitas. Teori ini pada awalnya lebih banyak membahas peran sentral Bryan Singer sebagai sutradara gay dalam membuat dua dari tiga film trilogi X- Men. Peran Singer juga dianalisis dengan teori Media Literacy dan Auteur Theory untuk menunjukkan dominasi peran seorang sutradara di dalam film. Setelah menunjukkan bahwa para mutan dalam film-film tersebut adalah obsesi Singer terhadap homoseksualitas, temuan wacana tersebut dihubungkan dengan dengan hegemoni heteroseksual. Penelitian ini menunjukkan bahwa trilogi film tersebut mencerminkan semesta homoseksual untuk melawan hegemoni heteroseksual.

ABSTRACT
This thesis talks about homosexual contents in the X-Men trilogy. Focus of the research is to show that the movies are the media for the homosexuals to fight against heterosexual hegemony. Discourse Analysis theory developed by Teun A. van Dijk, Media Literacy, Auteur Theory, are used to analyse the movies as well Antonio Gramsci?s Hegemony, and connected to the History of Sexuality written by Michel Foucault. The discourse analysis is used to uncover mutants as the simbolism, analogy, or metaphor of homosexuality. This theory firstly concerns on the central role of Bryan Singer as a gay director of two of the movies. The role of Singer is also analysed with the theory of Media Literacy and Auteur Theory to show the dominant role of a director within movies. After showing that mutants are Singer obsession toward homosexuality, the research focuses on connecting the discourse found to the hegemony of sexuality. Research finds that the movies are clearly representing homosexual universe. The universe is created to fight against the hegemony of heterosexual.;This thesis talks about homosexual contents in the X-Men trilogy. Focus of the research is to show that the movies are the media for the homosexuals to fight against heterosexual hegemony. Discourse Analysis theory developed by Teun A. van Dijk, Media Literacy, Auteur Theory, are used to analyse the movies as well Antonio Gramsci’s Hegemony, and connected to the History of Sexuality written by Michel Foucault. The discourse analysis is used to uncover mutants as the simbolism, analogy, or metaphor of homosexuality. This theory firstly concerns on the central role of Bryan Singer as a gay director of two of the movies. The role of Singer is also analysed with the theory of Media Literacy and Auteur Theory to show the dominant role of a director within movies. After showing that mutants are Singer obsession toward homosexuality, the research focuses on connecting the discourse found to the hegemony of sexuality. Research finds that the movies are clearly representing homosexual universe. The universe is created to fight against the hegemony of heterosexual.;This thesis talks about homosexual contents in the X-Men trilogy. Focus of the research is to show that the movies are the media for the homosexuals to fight against heterosexual hegemony. Discourse Analysis theory developed by Teun A. van Dijk, Media Literacy, Auteur Theory, are used to analyse the movies as well Antonio Gramsci’s Hegemony, and connected to the History of Sexuality written by Michel Foucault. The discourse analysis is used to uncover mutants as the simbolism, analogy, or metaphor of homosexuality. This theory firstly concerns on the central role of Bryan Singer as a gay director of two of the movies. The role of Singer is also analysed with the theory of Media Literacy and Auteur Theory to show the dominant role of a director within movies. After showing that mutants are Singer obsession toward homosexuality, the research focuses on connecting the discourse found to the hegemony of sexuality. Research finds that the movies are clearly representing homosexual universe. The universe is created to fight against the hegemony of heterosexual., This thesis talks about homosexual contents in the X-Men trilogy. Focus of the research is to show that the movies are the media for the homosexuals to fight against heterosexual hegemony. Discourse Analysis theory developed by Teun A. van Dijk, Media Literacy, Auteur Theory, are used to analyse the movies as well Antonio Gramsci’s Hegemony, and connected to the History of Sexuality written by Michel Foucault. The discourse analysis is used to uncover mutants as the simbolism, analogy, or metaphor of homosexuality. This theory firstly concerns on the central role of Bryan Singer as a gay director of two of the movies. The role of Singer is also analysed with the theory of Media Literacy and Auteur Theory to show the dominant role of a director within movies. After showing that mutants are Singer obsession toward homosexuality, the research focuses on connecting the discourse found to the hegemony of sexuality. Research finds that the movies are clearly representing homosexual universe. The universe is created to fight against the hegemony of heterosexual.]"
Jakarta: Program Pascasarjana Universitas Indonesia, 2014
T-Pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Hilda Widya Kemala
"ABSTRAK
Penelitian ini menggunakan kerangka pemikiran dari Shulamith Firestone dalam The Dialectic of Sex dan bertujuan untuk untuk mengeksplorasi gagasan di balik cinta romantis dan kehamilan dalam novel Gone Girl karya Gillian Flynn. Analisis hubungan antara karakter utama wanita dan dua pria sebagai pasangannya dalam novel ini menunjukkan bagaimana cinta tidak sehat menjadi bentuk opresi bagi wanita. Budaya romansa dalam novel mendemistifikasi cinta romantis dengan menunjukkan sisi cinta romantis yang merusak. Analisis atas persepsi media dan Nick Dunne mengenai kehamilan menunjukkan pentingnya fungsi reproduktif wanita untuk mempertahankan berdirinya keluarga nuklir patriarkal. Akan tetapi, cara karakter wanita Amy Dunne menggunakan kehamilan tradisional dibantu reproduksi buatan membalikkan kehamilan menjadi sumber kekuatan baginya. Dengan demikan, reproduksi buatan dalam teks memberi kekuatan bagi wanita tanpa menghapus ikatan keluarga nuklir. Seiring dengan wanita mendapatkan kontrol atas kondisi biologis tubuh mereka, keluarga nuklir tidak lagi menjadi sebuah bentuk opresi untuk wanita.
ABSTRACT
Using Shulamith Firestone’s theoretical framework of The Dialectic of Sex, the focus of this research is to explore the underlying notions of romantic love and pregnancy in the novel Gone Girl by Gillian Flynn. Analysis of the relationships between the heroine and the love interests reveal how unhealthy love becomes a form of oppression for women. The culture of romance in the novel demystifies romantic love as the novel reveals the destructive side of romantic love. Further analysis on the perceptions from media and Nick Dunne toward pregnancy shows the importance of women’s reproductive function to withstand the establishment of the patriarchal nuclear family. However, the way the female character, Amy Dunne, uses traditional pregnancy aided with artificial reproduction turns pregnancy as a source of power for her. Thus, artificial reproduction in the text enables women to gain power without diminishing the bond of nuclear family. As women gain power through control of their biological conditions, nuclear family is no longer viewed as a form of women’s oppression."
2014
S61230
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Saomi Rizqiyanto
"[ABSTRAK
Starbucks sebagai korporasi global yang mencerminkan nilai-nilai Amerika berperan penting dalam perdagangan industri kopi. Kapitalisasinya yang mencapai lebih dari 70 miliar US Dolar membuatnya jadi sasaran tembak dari sisi negatif globalisasi dan sekaligus sasaran tuntutan agar perusahaan berlambang Siren ini mengadopsi Fair Trade. Mulai Februari 2000 Starbucks secara resmi mengadopsi Fair Trade dan pada awal 2001 secara sepenuhnya Starbucks mengadopsi Fair Trade. Tesis ini berupaya untuk mengkaji kembali hubungan antara Starbucks sebagai lambang globalisasi dengan Starbucks sebagai korporasi global yang mengadopsi Fair Trade. Penulisan ini juga berupaya menjelaskan bagaimana praktik Fair Trade Starbuck secara keseluruhan dan mengungkap alasan-alasan dibalik Starbucks mengadopsi Fair Trade.
Tesis ini menggunakan metode penelitian studi kasus dengan menggunakan sumber sumber referensi primer dan sekunder baik berupa buku maupun jurnal. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa Starbucks memiliki alasan-alasan kuat yang pada akhirnya membuat perusahaan ini mengadopsi Fair Trade. Proses adopsi Fair Trade yang dikenal dengan istilah CAFE Practices ini ternyata tidak luput dari kritik para pemerhati Fair Trade.

ABSTRACT
Starbucks as a global corporation that reflect American values play an important role in the trade of the coffee industry. Capitalization that reached more than 70 billion US Dollars makes Starbucks a target of the protesters who hates negative side of globalization. At the same time Starbucks also a target of protesters who demands that company bearing the Siren to adopt the Fair Trade. Starbucks in February 2000 partially adopted the Fair Trade and in early 2001 Starbucks fully adopt Fair Trade. This thesis seeks to examine the relationship between Starbucks as a symbol of globalization with Starbucks as a global corporation who adopt Fair Trade. This study also seeks to explain how any practical Starbucks Fair Trade as a whole and uncover the reasons behind Starbucks adopt Fair Trade.
The thesis uses a case study method and using a primary and secondary reference sources in the form of books and journals. As a results, this study indicate that Starbucks has strong reasons that ultimately makes the company adopted the Fair Trade. The adoption of Fair Trade also known as CAFE Practices is apparently not spared from criticism of the observer of Fair Trade., Starbucks as a global corporation that reflect American values play an important role in the trade of the coffee industry. Capitalization that reached more than 70 billion US Dollars makes Starbucks a target of the protesters who hates negative side of globalization. At the same time Starbucks also a target of protesters who demands that company bearing the Siren to adopt the Fair Trade. Starbucks in February 2000 partially adopted the Fair Trade and in early 2001 Starbucks fully adopt Fair Trade. This thesis seeks to examine the relationship between Starbucks as a symbol of globalization with Starbucks as a global corporation who adopt Fair Trade. This study also seeks to explain how any practical Starbucks Fair Trade as a whole and uncover the reasons behind Starbucks adopt Fair Trade.
The thesis uses a case study method and using a primary and secondary reference sources in the form of books and journals. As a results, this study indicate that Starbucks has strong reasons that ultimately makes the company adopted the Fair Trade. The adoption of Fair Trade also known as CAFE Practices is apparently not spared from criticism of the observer of Fair Trade.]"
2015
T-Pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Dita Marselyna
"Tesis ini membahas tentang konsep double consciousness untuk melihat krisis identitas rasial yang dialami remaja kulit hitam di Amerika era post-racial, yang direpresentasikan dalam film Dear White People. Dalam tesis ini, analisis mengenai double consciousness dilakukan berdasarkan aspek krisis identitas yang dialami tokoh utama, yaitu dalam hal penampilan fisik, posisi diri di antara mahasiswa lain, hubungan romantis antar karakter, dan kesenjangan generasi.
Hasil penelitian menunjukkan bahwa double consciousness masih dialami oleh kaum kulit hitam tetapi dalam konteks yang berbeda dengan konsep awal yang dikemukakan DuBois di tahun 1900-an. Selain itu, krisis identitas yang dialami oleh para remaja kulit hitam terjadi karena mereka dipaksa untuk melihat diri dari sudut pandang orang kulit putih ketika mencoba untuk mengartikulasikan identitas rasial mereka sebagai kaum kulit hitam.

This thesis focuses on the concept of double consciousness to analyze how the racial identity crisis is experienced by African-American youth in the United States in the post-racial era, as represented in Dear White People film. In this thesis, an analysis of double consciousness is based on some identity crisis aspects experienced by the main characters, which are physical appearance, how the characters position themselves among other students, romantic relationship, and generation gap.
The findings indicate that the concept of double consciousness is still experienced by African-American but in a different context compared to the original concept proposed by DuBois in 1903s. Furthermore, the identity crisis that emerged as the effect of double consciousness experienced by African-American youth occurs because they are forced to see themselves from the white people point of view while they are trying to articulate their own racial identity as blacks
"
Depok: Program Pascasarjana Universitas Indonesia, 2016
T-Pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Adela Gracilia
"ABSTRAK
Tesis ini membahas mengenai terjadinya perubahan pergerakan kelompok etnis Afro-Amerika post-racial dalam menyikapi isu ketidaksetaraan ras terhadap kulit hitam melalui kemunculan gerakan Black Lives Matter. Post-racial dalam penelitian ini mengacu pada mitos dan kerangka pemikiran masalah ras yang muncul setelah terpilihnya Barack Obama sebagai Presiden Amerika Serikat. Dengan menggunakan metode historis dan pendekatan sosiologis, penelitian kualitiatif ini terfokus pada perkembangan gerakan Black Lives Matter sejak dibentuk pada tahun 2013 sampai tahun 2015, yang melakukan kampanye penggunaan hashtag “black lives matter” melalui dunia maya. Dengan mengkontekstualisasikan gerakan Black Lives Matter pada sejarah perjuangan pergerakan kaum Afro-Amerika, penelitian ini menunjukkan adanya pandangan dan tindakan Black Lives Matter yang bersifat lebih inklusif; yaitu pergerakan ini memiliki hubungan intersectionality dengan gerakan kulit hitam lainnya, yaitu gerakan feminis dan gerakan LGBT. Keterlibatan ini juga menunjukkan Black Lives Matter sebagai sebuah gerakan kulit hitam baru yang membuka batasan dan mewakili kelompok-kelompok minoritas yang secara historis terabaikan

ABSTRACT
This thesis discusses the shifts in post-racial’s African-American movement, focusing on racial inequality experienced by Black people and the emergence of Black Lives Matter movement. “Post-racial” in this research refers to the myth and racial framework that emerges after the election of Barack Obama as the president of USA. Using historical methods and sociological approaches, this qualitative research focuses on the development of Black Lives Matter movement since its formation in 2013 to 2015 campaigning of “black lives matter” hashtag through cyberspace. Contextualizing Black Lives Matter movement within the history of African-American civil rights struggle, the thesis indicates that the view and attitudes of Black Lives Matter is more inclusive; evidences show that the movement includes intersectionality of other Black movements, such as Black feminist and Black LGBT. Such inclusion also shows that Black Lives Matter become one of the new African-American movement that open the boundaries and represent minority groups that are historically neglected;"
2016
T-Pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library