Ditemukan 3 dokumen yang sesuai dengan query
Ni Luh Putu Laura Sarassitha
"
Perusahaan yang baik adalah ketika menyusun strategi, mengerucut kepada tujuan serta misi dan visinya dan bukan keluar dari apa yang menjadi sasaran perusahaan. Hal ini menjadi dasar bagi perusahaan untuk menerapkan strategi komunikasi pemasaran dengan metode Balanced Scorecard, dimana penekanannya diberikan pada aspek kinerja keuangan dan kepuasan pelanggan sehingga disebut dengan strategi 2 in 1. Kedua aspek ini menjadi penting untuk fokus penelitian karena PT Puti Hanum Astari merupakan perusahaan yang bergerak dibidang agrowisata.
Demi mengembangkan ...
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2008
T25745
UI - Tesis Open Universitas Indonesia Library
Simamora, Indah Cindy
"
The title of this research is The Strategy Marketing Communication of Department of Culture and Tourism Medan City In Market Medan City as a Tourism City. The purpose of this study is to see the strategy marketing communication and the obstacles that is faced by the Department and Tourism Medan City in market Medan city as a tourism city. This research is a qualitative research with a constructivism approach. Research subject is determined through the ...
"
Universitas HKBP Nonmensen, 2017
050 VISI 25:2 (2017)
Artikel Jurnal Universitas Indonesia Library
Tri Hanifawati
"
ABSTRACT
Social media is an effective media to increase brand popularity. Previous studies found that the brand has significant effects on the consumers purchasing decision. Indicator of brand popularity on social media includes the number of followers, likes, shares, comments, and views of the video. The objective of this study is to analyze the effects of post time, post content, and brand interaction on brand post popularity of Facebook fan page. Data collected through observation of ...
"
Jakarta: Fakultas Ekonomis dan Bisnis UIN Syarif Hidayatullah, 2019
650 ESENSI 9:1 (2019)
Artikel Jurnal Universitas Indonesia Library