Ditemukan 13 dokumen yang sesuai dengan query
Gregory, James R.
Chicago: McGraw-Hill, 2001
658.827 GRE b
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Boston: Harvard Business School Press, 1994
658.827 HAR
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Bates, Sandra M.
"
Summary:
In recent years, business leaders have been investing unprecedented amounts of time and money pursuing innovation to drive profits and growth. Although far from perfected, the innovation best practices they follow are by now well established. But when your expected ROI isn't measured in dollars but in social good, the game is played very differently-which is where The Social Innovation Imperative comes in. Sandra M. Bates has spent the last decade helping major corporations create ...
"
New York: McGraw-Hill, 2012
658.827 BAT s
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Manao, Maria Octavyani
"
Brendl, Chattopadhyay, Pelham, dan Carvallo (2005) menemukan bahwa seseorang lebih memilih nama merek yang sesuai dengan inisial namanya dibandingkan merek lain yang tidak sesuai inisial nama. Hal ini kemudian disebut sebagai name letter branding. Skripsi ini menguji robustness fenomena name letter branding dengan mengaplikasikannya pada produk negatif secara sosial. Eksperimen dalam penelitian ini membuktikan bahwa pada produk negatif partisipan akan memilih merek yang sesuai dengan inisial nama dibandingkan merek yang tidak sesuai dengan inisial nama. ...
"
Depok: Fakultas Psikologi Universitas Indonesia, 2012
S-Pdf
UI - Skripsi Open Universitas Indonesia Library
Post, Karen
"
"Effective branding depends on the ability to leave a lasting (and positive) impression in the mind of the target audience. Brain Tattoos offers a practical approach -- no complicated theories, marketing jargon, or unnecessary babble -- that lets any business take its brand to the next level. Packed with tools that help readers identify their brand's purpose, personality, promise, and point of difference, Brain Tattoos will help readers: * Develop the courage to break the ...
"
New York: [American Management Association, ], 2004
e20437845
eBooks Universitas Indonesia Library
Aaker, David A.
New York : Free Press , 2000
658.827 AAK b
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Erinaldi
"
ABSTRAK
Di dalam kegiatan perdagangan barang dan jasa, merek memegang peranan yang
sangat penting untuk membedakan suatu produk dengan produk lainnya dan untuk menjaga
terjadinya persaingan yang sehat. Ketentuan pemberian perlindungan hukum untuk merek
diatur dalam Undang-Undang No. 15 Tahun 2001 tentang Merek yang antara lain terdapat
pada pasal 5 ayat (d) yang menyatakan bahwa ?suatu merek tidak dapat didaftarkan apabila
merupakan keterangan atau berkaitan dengan barang atau jasa yang dimintakan
pendaftarannya?. Namun pada beberapa permohonan permintaan pendaftaran merek dimana
pemohon yang cenderung ...
"
2012
T30662
UI - Tesis Open Universitas Indonesia Library
Yodsa Rienaldo
"
Konsumen ada akhirnya akan bersikap (penilaian, preferensi) terhadap berbagai brand melalui sebuah prosedur evaluasi atribut dimana konsumen akan melihat dan menilai atribut-atribut yang ditawarkan oleh produk-produk dengan merek yang berbeda dan memutuskan benefit dari brand apa yang paling besar nilainya untuk memberikan sebuah solusi bagi kebutuhannya. Smartphone merupakan salah satu produk yang dapat digolongkan sebagai produk high involvement. Sebagai barang dengan banyak fungsi dan melekat dalam keseharian konsumen, proses pengambilan keputusan hingga sampai pada tingkat ...
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2012
S-Pdf
UI - Skripsi Open Universitas Indonesia Library
Murray, Brian H.
"
"Leading brands and the intellectual property of successful organizations are increasingly falling victim to hostile tactics from unscrupulous businesses. Unwanted brand associations, product piracy, and other forms of online brand abuse threaten to alienate consumers and undermine the success of companies in every industry. Defending the Brand introduces strategies being used by companies around the world to fight back and regain control, preserving brand equity and rescuing potentially lost revenue. From marketing and sales initiatives ...
"
New York: [American Management Association, ], 2004
e20438041
eBooks Universitas Indonesia Library
Martin, Dick
"
Anti-American feeling is at an all-time high. Other nations and cultures have singled out our businesses, government, and way of life for harsh scorn, widespread resentment, even violence. This book is an exploration of this phenomenon, from its causes and earliest manifestations to current efforts by businesses and other organizations to mitigate it. Based on a deep understanding of anti-Americanism's roots, "Rebuilding Brand America" is a call to action that will help U.S.-based companies prosper ...
"
New York: American Management Association, 2007
e20441519
eBooks Universitas Indonesia Library