Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 74106 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Wahyu Aditya
"Domain adalah sebuah nama unik yang digunakan untuk mengidentifikasi alamat IP dari sebuah server komputer. Fungsi dari nama domain itu sendiri adalah untuk mempermudah pengunjung dalam mengakses dan mengingat alamat website. Domain kategori Top Level Domain (TLD) dibagi menjadi dua jenis, yaitu global Top Level Domain (gTLD) dan country code Top Level Domain (ccTLD). gTLD yaitu .com, .net, .gov, .biz, sedangkan ccTLD .id, .uk, .sg. Pada bulan Juni 2019 pengguna domain .id berjumlah 318.090. Dalam mendukung pendaftaran domain, PANDI bekerja sama dengan para registrar.
Registrar merupakan perusahaan atau organisasi yang menerima pendaftaran suatu nama domain, registrar juga memiliki reseller dalam mendukung pendaftaran domain. Terdapat 20 registrar terakreditasi oleh PANDI yang melakukan penjualan domain .id melalui kanal website, namun data yang diperoleh pada penjualan .id masih rendah pada masing-masing registrar dan terlihat juga perbedaan yang mencolok. Ada registrar yang memiliki penjualan domain .id yang banyak, namun terdapat juga registrar yang memiliki penjualan domain .id yang sedikit.
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui faktor-faktor apa saja yang memengaruhi pengguna dalam membeli sebuah domain .id melalui kanal website dengan menggunakan model penelitian gabungan dari Website Quality, Theory of Planned Behavior, Website Brand Equity dan Social Website Interactivity. Pengumpulan data dilakukan dengan menyebarkan kuesioner secara online. Pengolahan data dilakukan dengan menggunakan Partial List Square-Structural Equation Modelling (PLS-SEM).
Hasil dari uji hipotesis faktor-faktor yang memengaruhi pembelian domain .id melalui kanal website, menunjukkan bahwa trust, brand experience dan brand choice memengaruhi niat pembelian domain .id sedangkan attitude dan emotional value tidak memengaruhi niat pembelian domain .id melalui kanal website.

Domain is a unique name used to identify the IP address of a computer server. The function of the domain name itself is to ease visitors in accessing and memorizing website addresses. TOP Level Domain (TLD) category is divided into two types, namely Global Top Level Domain (gTLD) and Country Code Top Level Domain (ccTLD). Global Top Level Domain are .com, .net, .gov, .biz, while country code Top Level Domain are .id, .uk, .sg. At Juni 2019, there are 318.090 domain .id users. In supporting the domain registration, PANDI collaborates with the registrar.
Registrar is a company or organization that receives the registration of a domain name, registrar also has reseller to support domain registration. There are twenty registrars accredited by PANDI who sell domain .id through website channels, but the data obtained on sales of .id at each registrar shows still low and a noticeably difference where there are registrars who have large amount of domain .id sales, but there are also registrars who only have small amount of domain sales.
This research aims to determine what factors affect users in purchasing a domain .id through website channels using a combined research model of Website Quality, Theory of Planned Behaviour, Website Brand Equity and Social Website Interactivity. Data collection is conducted by questionnaires online. Data processing is performed using Partial List Square- Structural Equation Modeling (PLS-SEM).
The results of the hypothesis testing on factors that affect the purchase of domain .id through website channels shows that trust, brand experience and brand choice affects the intention to purchase domain .id on registrar and reseller websites, while attitude and emotional value didn’t affects intention to purchase the domain .id.
"
Depok: Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia , 2020
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Wahyu Aditya
"Domain adalah sebuah nama unik yang digunakan untuk mengidentifikasi alamat IP dari sebuah server komputer. Fungsi dari nama domain itu sendiri adalah untuk mempermudah pengunjung dalam mengakses dan mengingat alamat website. Domain kategori Top Level Domain (TLD) dibagi menjadi dua jenis, yaitu global Top Level Domain (gTLD) dan country code Top Level Domain (ccTLD). gTLD yaitu .com, .net, .gov, .biz, sedangkan ccTLD .id, .uk, .sg. Pada bulan Juni 2019 pengguna domain .id berjumlah 318.090. Dalam mendukung pendaftaran domain, PANDI bekerja sama dengan para registrar. Registrar merupakan perusahaan atau organisasi yang menerima pendaftaran suatu nama domain, registrar juga memiliki reseller dalam mendukung pendaftaran domain. Terdapat 20 registrar terakreditasi oleh PANDI yang melakukan penjualan domain .id melalui kanal website, namun data yang diperoleh pada penjualan .id masih rendah pada masing-masing registrar dan terlihat juga perbedaan yang mencolok. Terdapat registrar yang memiliki penjualan domain .id yang banyak, namun terdapat juga registrar yang memiliki penjualan domain .id yang sedikit. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui faktor-faktor apa saja  yang memengaruhi pengguna dalam membeli sebuah domain .id melalui kanal website dengan menggunakan model penelitian gabungan dari Website Quality, Theory of Planned Behavior, Website Brand Equity dan Social Website Interactivity. Pengumpulan data dilakukan dengan menyebarkan kuesioner secara online. Pengolahan data dilakukan dengan menggunakan Partial List Square-Structural Equation Modelling (PLS-SEM). Hasil dari uji hipotesis faktor-faktor yang memengaruhi pembelian domain .id melalui kanal website, menunjukkan bahwa trust, brand experience dan brand choice memengaruhi niat pembelian domain .id sedangkan attitude dan emotional value tidak memengaruhi niat pembelian domain .id melalui kanal website

Domain is a unique name used to identify the IP address of a computer server. The function of the domain name itself is to ease visitors in accessing and memorizing website addresses. TOP Level Domain (TLD) category is divided into two types, namely Global Top Level Domain (gTLD) and Country Code Top Level Domain (ccTLD). Global Top Level Domain are .com, .net, .gov, .biz, while country code Top Level Domain are .id, .uk, .sg. At Juni 2019, there are 318.090 domain .id users. In supporting the domain registration, PANDI collaborates with the registrar. Registrar is a company or organization that receives the registration of a domain name, registrar also has reseller to support domain registration. There are twenty registrars accredited by PANDI who sell domain .id through website channels, but the data obtained on sales of .id at each registrar shows still low and a noticeably difference where there are registrars who have large amount of domain .id sales, but there are also registrars who only have small amount of domain sales. This research aims to determine what factors affect users in purchasing a domain .id through website channels using a combined research model of Website Quality, Theory of Planned Behaviour, Website Brand Equity and Social Website Interactivity. Data collection is conducted by questionnaires online. Data processing is performed using Partial List Square- Structural Equation Modeling (PLS-SEM). The results of the hypothesis testing on factors that affect the purchase of domain .id through website channels shows that trust, brand experience and brand choice affects the intention to purchase domain .id on registrar and reseller websites, while attitude and emotional value didn't affects intention to purchase the domain .id."
Depok: Fakultas Ilmu Kompter Universitas Indonesia, 2020
T-Pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Mieke Eka Putri
"Domain .id adalah nama unik yang diberikan untuk mengidentifikasi individu personal atau institusi baik privat maupun publik di Internet dari Indonesia. Berdasarkan data dari Pengelola Nama Domain Internet Indonesia (PANDI) selaku registri dari domain .id, sampai akhir tahun 2018, jumlah registran domain .id berada di bawah target satu juta registran yang diharapkan Kementrian Komunikasi dan Informatika. Saat ini PANDI sedang fokus untuk meningkatkan diadopsinya Electronic Word of Mouth (eWOM) mengenai domain .id di media sosial sebagai salah satu strategi pemasaran digital domain .id. Oleh karena itu pada karya akhir ini dilakukan penelitian untuk mengetahui faktor-faktor apa yang memengaruhi adopsi eWOM terkait domain .id serta menganalisis apakah diadopsinya domain .id dapat memengaruhi brand awareness, brand image, serta purchase intention domain .id. Penelitian ini menggunakan model penelitian gabungan dari beberapa penelitian terdahulu. Pengumpulan data dilakukan dengan menyebarkan survei kuesioner online. Pengolahan data dilakukan dengan menggunakan PLS-SEM. Berdasarkan hasil uji hipotesis terkait faktor yang memengaruhi diadopsinya eWOM, source credibility memengaruhi kredibilitas informasi dan kredibilitas informasi memengaruhi diadopsinya eWOM mengenai domain .id di media sosial. Selain itu, eWOM memengaruhi brand awareness, brand image, dan sikap seseorang terhadap domain .id. Sikap seseorang terhadap domain .id memengaruhi secara positif purchase intention domain .id.

Domain .id is a unique name given to identify private individuals or institutions both private and public on the internet from Indonesia. Based on data from the Indonesian Internet Domain Name Manager (PANDI) as the registry of the .id domain, until the end of 2018, the number of .id domain registrants was below the target expected by the Ministry of Communication and Information. PANDI is focusing on increasing the adoption of Electronic Word of Mouth (eWOM) regarding .id domains on social media. This research is carried out to find out what factors influence the adoption of eWOM related to the .id domain and analyze whether the adoption of the .id domain can affect brand awareness, brand image, and purchase intention of the .id domain. Data collection is carried out by distributing online questionnaire surveys then processed by using PLS- SEM. The results of this research are that source credibility influences information credibility and information credibility influences the adoption of eWOM regarding .id domains on social media. In addition, eWOM affects one's brand awareness, brand image, and attitude towards the .id domain. A person's attitude towards the .id domain positively influences the purchase intention of the .id domain. "
Depok: Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia , 2020
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Handayani
"ABSTRAK
Dalam rangka mendorong pertumbuhan ekonomi digital melalui pemanfaatan Teknologi
Informasi dan Komunikasi (TIK) di masyarakat, Kementerian Komunikasi dan
Informatika menyelenggarakan Program Satu Juta Domain berupa bantuan situs web
dengan nama domain Indonesia dan hosting lokal gratis selama satu tahun kepada
UMKM, sekolah, pondok pesantren, komunitas, dan desa. Tujuan dari program ini adalah
untuk mendorong UMKM memasuki pemasaran online, mendorong pertumbuhan
konten-konten positif melalui situs web yang dibangun oleh sekolah, pondok pesantren,
komunitas dan desa. Program yang dibangun dari tahun 2016 sampai tahun 2018 telah
menyalurkan bantuan sebanyak 55.399 situs web yang tersebar di seluruh Indonesia,
namun kurang mendapatkan respon positif dari penerima bantuan yang dilihat dari jumlah
penerima bantuan yang melanjutkan penggunaan situs web tersebut pada tahun 2017.
Penelitian ini bertujuan melakukan analisis faktor-faktor yang memengaruhi niat
melanjutkan penggunaan situs web pada penerima bantuan domain .id. Model
penerimaan teknologi yang digunakan pada penelitian ini adalah Expectation
Confirmation Model (ECM) dan Technology Organization Environment (TOE)
Framework. Penelitian ini adalah penelitian kuantitatif yang bersifat exploratory research
dengan pengumpulan data menggunakan Google Form. Jumlah responden yang
terkumpul sebanyak 367 responden yang tersebar di 20 provinsi. Data di olah
menggunakan metode partial least square-structural equation model (PLS-SEM)
dengan aplikasi Smart-PLS dan Microsoft Excel. Hasil penelitian menemukan bahwa
variabel training dan program assistant tidak memberikan pengaruh rasa manfaat pada
pengguna. Variabel competitive pressure dan firm size tidak berpengaruh terhadap
continuance usage intention. Variabel subjective norms berpengaruh paling signifikan
terhadap continuance usage intention situs web, diikuti oleh variabel satisfaction dan
perceived usefulnes. Terdapat 81% responden yang berniat melanjutkan penggunaan situs
webnya.

ABSTRACT
In order to encourage digital economic growth through Information and Communication
Technology (ICT) in the community, the Ministry of Communication and Informatics has
a One Million Domain Program providing websites free for a year with Indonesian
domain names and local hosting to SMEs, schools, Islamic boarding schools, community,
and village. The aim of this program is to encourage SMEs entering online marketing,
encouraging the growth of positive content through websites built by schools, Islamic
boarding schools, communities and villages. The program, which was built from 2016 to
2018, has distributed 55,399 websites spread throughout Indonesia, but received negative
response from beneficiaries as seen from the number of beneficiaries who continue the
website usage in 2017. This study aims to analyze factors that influence the continuance
website usage intention on beneficiaries. The technology acceptance model used in this
study is the Expectation Confirmation Model (ECM) and the Technology Organization
Environment (TOE). This research is exploratory-quantitative research by collecting data
using Google Form. The number of respondents collected was 367 respondents spread
across 20 provinces. Processing Data uses partial least square method-structural equation
model (PLS-SEM) with Smart-PLS and Microsoft Excel applications. The results of the
study found that training and program assistants variables did not gives users a sense of
usefulness. Competitive pressure and firm size variables did not affect the intention of
continuance use. The subjective norm variable is the most significant for the continuity
of the use of website intentions, followed by satisfaction and perceived usefulness
variables . Around 81% of respondents intend to continue the website usage."
2019
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Cindy Yunitasari
"Tujuan dari penelitian ini untuk memperoleh faktor-faktor yang berpengaruh signifikan terhadap Purchase Intention voucer hotel melalui situs Online Travel Agent (OTA) dengan menerapkan metode Structural Equation Modeling (SEM). Faktor-faktor yang diteliti, antara lain Perceived Price, Brand Image, Perceived Value, dan Trust. Hal tersebut berdasarkan adanya gap antara persentase penetrasi pengguna layanan pemesanan voucer hotel dan persentase penjualan voucer hotel di segmen online travel booking di Indonesia. Selain itu, penelitian ini juga bertujuan untuk memberikan rekomendasi strategi pemasaran bagi OTA menggunakan metode Importance-Performance Analysis dan konsep Digital Marketing berdasarkan faktor-faktor yang berpengaruh signifikan. Strategi pemasaran menjadi penting mengingat adanya dominansi offline travel booking di Asia Pasifik, termasuk Indonesia. Dengan strategi pemasaran yang tepat, OTA dapat meningkatkan niat beli konsumen dan memperkuat posisinya di travel market. Hasil penelitian ini mengindikasikan bahwa faktor Brand Image dan Trust berpengaruh signifikan terhadap Purchase Intention voucer hotel. OTA pun perlu mempertimbangkan penerapan beberapa strategi pemasaran dengan tingkat prioritas tinggi, yaitu jaminan pasti dapat menginap di hotel yang dituju, Call to Action (CTA) sebagai content marketing di media sosial Instagram dan blog serta menyediakan fasilitas penjadwalan ulang secara online dan bersifat satu pintu untuk voucer hotel yang telah dipesan.

The objective of this research is to discuss how various factors to affect purchase intention of hotel voucher through Online Travel Agent (OTA)s websites by applying Structural Equation Modeling (SEM). Perceived Price, Brand Image, Perceived Value, and Trust are four key predictors. This is supported by the gap existed between the user penetration percentage and the actual sales percentage of the voucer hotel in online travel booking segment in Indonesia. In addition, this research is also aimed to provide marketing strategies for OTAs by applying Importance-Performance Analysis. Marketing strategy is crucial as the offline travel booking dominates the travel market in Asia Pacific including Indonesia. By considering the appropriate marketing strategy, OTA can improve their consumers purchase intention for hotel voucher and strengthen their positions in travel market. The result of this research shows that Brand Image and Trust are 2 factors which have significant effect to the consumers purchase intention. Thus, the highly prioritized marketing strategies that OTA should consider are (1) stay guarantee in the preferred hotel, (2) Call to Action as content marketing through Instagram and blog platforms, and (3) online reschedule option for the booked hotel voucher."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2019
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Syapira
"ABSTRAK
Maskapai penerbangan berbiaya murah atau Low Cost Carriers (LCC) saat ini tengah menjadi primadona ditambah di dengan penetrasi internet dan e-commerce yang terus mengalami perkembangan signifikan, konsumen digital Indonesia pun sangat menikmati belanja online terutama jika menyangkut tentang berpergian travelling. Penelitian ini dilakukan untuk menganalisis sekaliguas membandingkan faktor-faktor apa saja yang memengaruhi intensi penggunaan Website Low Cost Carrier dalam pembelian tiket secara online dengan mengaplikasikan the unified theory of acceptance and use of technology (UTAUT 2) yang menggunakan variabel dasar seperti performance expectancy, effort expectancy, social influence, facilitating conditions, hedonic motivation, habit, consumers? innovativeness, trust (information qualiy, perceived security, perceived privacy), dan price value. Penelitian ini menggunakan dua studi kasus yakni Air Asia dan Lion Air Indonesia. Responden merupakan orang-orang yang pernah melakukan pembelian secara online melalui kedua website tersebut dalam kurun waktu 6 (enam) bulan terakhir. Metode pengolahan data menggunakan Structural Equation Modelling (SEM). Hasil dari penelitian menunjukkan bahwa kedua website sama-sama memiliki pengaruh yang signifikan pada variabel performance expectancy, trust (information quality dan perceived security) serta habit untuk website Air Asia dan price saving untuk website Lion Air.

ABSTRACT
Low budget airlines or low cost carriers (LCC) has now become a new sensation plus the significant development of internet penetration & e-commerce, digital consumers in Indonesia are really enjoying to purchase online espescially to purchase travelling things. The aim of this research is to analyzing and also comparing factors which affect the use intention of low cost carrier website on online ticket purchasing by applying the unified theory of acceptance and use of technology (UTAUT 2) which use primary variables such as performance expectancy, effort expectancy, social influence, facilitating conditions, hedonic motivation, habit, consumers? innovativeness, trust (information qualiy, perceived security, perceived privacy), and price value.This research use two study cases, Air Asia and Lion Air Indonesia. The respondents are people who had been using Air Asia or/and Lion Air website for purcahsing ticket during the last six months. Structural Equation Modelling (SEM) is used to process the data. The results of this research shows that both Air Asia and Lion Air website has positive effects on performance expectancy, trust (information quality dan perceived security) also habit for Air Asia website only and price saving for Lion Air website only;"
2016
S65652
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Irzanes Putri
"PT XL Axiata Tbk merupakan salah satu perusahaan yang menyediakan layanan telekomunikasi di Indonesia yang terus berupaya untuk melakukan digitalisasi dalam bisnisnya. Salah satu bentuk transformasi digital yang dilakukan adalah aplikasi MyXL. Aplikasi MyXL merupakan aplikasi self–care yang menawarkan berbagai paket layanan serta sarana untuk melayani pelanggan secara digital. Data total transaksi pelanggan XL menujukkan bahwa total transaksi melalui aplikasi MyXL hanya 39% dibandingkan total transaksi melalui modern channel. Di samping itu berdasarkan data Play Store dan Apple Store, hanya 29% pelanggan yang mengunduh aplikasi MyXL. Rendahnya penggunaan aplikasi MyXL disebabkan rendahnya minat pelanggan untuk menggunakan aplikasi MyXL. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis faktor – faktor yang memengaruhi niat penggunaan aplikasi MyXL. Konstruk yang digunakan pada model penelitian yaitu system quality, information quality, service quality, perceived usefulness, perceive ease of use, social influence, facilitating conditions, reward, trust, dan intention to use. Penelitian ini menggunakan mixed method dimana data kuantitatif didapatkan dari hasil kuesioner dan data kualitatif didapatkan dari hasil open-ended question. Analisis data dilakukan terhadap 122 data responden menggunakan pendekatan PLS-SEM dan analisis tematik. Hasil dari penelitian menunjukkan 10 hipotesis diterima dan 9 hipotesis lainnya ditolak. Facilitating conditions, perceived usefulness, perceived ease of use, system quality, dan information quality menjadi faktor-faktor yang memengaruhi niat penggunaan aplikasi MyXL. Implikasi penelitian ini menunjukkan bahwa perceived usefulness, perceived ease of use, dan facilitating conditions memperkuat hasil penelitian terdahulu terkait niat penggunaan dan menunjukkan hal-hal yang harus ditingkatkan oleh perusahaan sebagai pemiliki aplikasi.

PT XL Axiata Tbk is one of the telecommunications company services in Indonesia that continues to strive to digitize its business. One form of digital transformation carried out is the MyXL application. The MyXL application is a self-care application that offers various service packages and facilities to serve customers digitally. Data on total XL customer transactions shows that total transactions via the MyXL application are only 39% compared to total transactions via modern channels. Apart from that, based on Play Store and Apple Store data, only 29% of customers downloaded the MyXL application. The low use of the MyXL application is due to low customer interest in using the MyXL application. This research aims to analyze the intention to use factors in the MyXL application. The constructs used in the research model are system quality, information quality, service quality, perceived usefulness, perceived ease of use, social influence, facilitating conditions, reward, trust, and intention to use. This research uses mixed methods where quantitative data is obtained from questionnaire results and qualitative data is obtained from open-ended questions. Data analysis was carried out on 122 respondents, data analysis using the PLS-SEM and thematic approaches. The results of the research showed that 10 hypotheses were accepted and 9 other hypotheses were rejected. Facility conditions, perceived usefulness, perceived ease of use, system quality, and information quality are factors that influence intentions to use the MyXL application. The implications of this research show that perceived usefulness, perceived ease of use, and facilitating conditions strengthen the results of previous research regarding usage intentions and indicate things that must be improved by companies as application owners."
Jakarta: Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia, 2024
TA-pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Nur Wasi Na'wa
"E-commerce memungkinkan transaksi jual beli online tanpa pertemuan langsung. Meskipun memiliki kelebihan, berbelanja online di e-commerce konvensional masih terbatas dalam deskripsi produk. Untuk mengatasi ini, Shopee menghadirkan inovasi live streaming shopping melalui fitur Shopee Live pada tahun 2019. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis faktor-faktor yang dapat memengaruhi niat pembelian berkelanjutan pada Shopee live streaming. Penelitian ini menggunakan Expectation Confirmation Model dan menggabungkannya dengan konstruk Live Streaming Experience. Selain itu, penelitian ini juga memperhatikan tahapan Consumer Decision Process. Penelitian ini menggunakan metode analisis kuantitatif dengan cara menyebarkan kuesioner online dan memperoleh 401 responden valid. Hasil data kuantitatif diolah dan dianalisis menggunakan metode PLS-SEM dengan bantuan software SmartPLS 3. Hasil penelitian menunjukkan bahwa konstruk live streaming experience memengaruhi perceived usefulness in live streaming, lalu sebagian konstruk live streaming experience memengaruhi perceived usefulness in platform, untuk kemudian hal ini akan memengaruhi satisfaction dan continuance purchase intention pengguna. Penelitian ini juga memberikan implikasi secara teoretis untuk penelitian selanjutnya serta implikasi praktis untuk pengembang aplikasi Shopee dan host Shopee live streaming.

E-commerce enables online buying and selling transactions without direct face-to-face meetings. Despite having its advantages, online shopping on conventional e-commerce platforms is still limited in product descriptions. To address this, Shopee introduced the innovation of live streaming shopping through the Shopee Live feature in 2019. This study aims to analyze factors affecting continuance purchase intentions on Shopee live streaming. This study combines Expectation Confirmation Model, Live Streaming Experience construct, and the stages of Consumer Decision Process. This study uses a quantitative analysis method by distributing online questionnaires and obtaining 401 valid respondents. The data were processed and analyzed using the PLS-SEM method using SmartPLS 3 software. Based on the result of the analysis, show that live streaming experience construct influences perceived usefulness in live streaming, and some of live streaming experience constructs influence perceived usefulness in the platform. Furthermore, perceived usefulness in live streaming and perceived usefulness in the platform will influence satisfaction and continuance purchase intention of consumer. This study also provides theoretical implications for further research, and practical implications for Shopee application developers and Shopee live streaming hosts."
Depok: Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia, 2024
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Wilda Paras Asti
"E-Grocery merupakan layanan grocery yang dilakukan secara online, yang mana
pelanggan dapat melakukan pemesanan, memilih dan membayar belanja mereka
secara online hanya dengan menggunakan aplikasi mobile. Pengguna e-grocery
semakin meningkat dikarenakan adanya pandemi COVID-19. Pada Kuartal
pertama tahun 2020, bisnis e-grocery mendapati lonjakan pengguna sebesar 20%
dari sebelum masa pandemi. Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui faktorfaktor
yang dapat memengaruhi niat pengguna dalam melakukan pembelian
kembali di aplikasi e-grocery. Hasil dari penelitian ini diolah dari 427 responden
valid. Data tersebut kemudian dianalisis menggunakan metode Covariance Based
Structural Equation Modelling (CB-SEM) dengan bantuan software AMOS 24.
Hasil pengolahan data dan analisis data menunjukkan bahwa faktor yang
memengaruhi memengaruhi niat pengguna dalam melakukan pembelian kembali di
aplikasi e-grocery, yaitu online shopping satisfaction, trust to e-grocery,
repurchase intention, perceived value, perceived price fairness, service excellence,
attitude, efficiency, health conscious, dan product excellence.

E-Grocery is an online grocery service, where customers can place orders, choose
and pay for their shopping online using only a mobile application. E-grocery users
are increasing due to the COVID-19 pandemic. In the first quarter of 2020, the egrocery
business saw a 20% jump in users from before the pandemic. The study
was conducted to see the factors that can influence user intentions to make
repurchases in electronic store applications. The research results were processed
from 427 valid respondents. The data is then analyzed using the Covariance Based
Structural Equation Modeling (CB-SEM) method with the help of AMOS 24
software. The results of data processing and data analysis show that the factors that
influence user intention to make repurchases in e-grocery applications are online
shopping satisfaction. , trust in e-grocery, repurchase intention, perceived value,
perceived price fairness, service excellence, attitude, efficiency, health awareness,
and product excellence.
"
Depok: Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia , 2021
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Anatasya Dwijayanti Chang
"Digitalisasi pembayaran yang semakin meningkat menyebabkan sistem pembayaran cashless semakin banyak digunakan, salah satunya adalah PayLater. Peningkatan penggunaan PayLater juga disebabkan karena rendahnya penetrasi penggunaan kartu kredit di Indonesia. Penelitian ini bertujuan mengetahui dan melihat perbedaan faktor-faktor yang mempengaruhi niat keberlanjutan penggunaan pada Shopee PayLater, Gojek PayLater, dan Traveloka PayLater dengan menggunakan IS success model, expectation confirmation model (ECM), dan self-control theory. Pendekatan yang digunakan pada penelitian ini adalah mixed method dan kualitatif. Pengumpulan data kuantitatif dilakukan melalui survei online oleh 480 responden Shopee PayLater dan 198 responden Gojek PayLater dan diolah menggunakan metode partial least squares SEM (PLS-SEM) dan independent t-test. Pengumpulan data kualitatif dilakukan melalui wawancara pada masing-masing lima narasumber Shopee PayLater, Gojek PayLater, dan Traveloka PayLater. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa niat keberlanjutan penggunaan Shopee PayLater dan Gojek PayLater dipengaruhi oleh satisfaction, individual performance, debt attitude, dan impulsive buying. Selain itu, hasil penelitian Traveloka PayLater menunjukkan bahwa niat keberlanjutan penggunaan Traveloka PayLater tergantung oleh kebutuhan, diskon, dan sistem PayLater.

The increasing digitization of payments has led to more use of cashless payment systems, one of which is PayLater. The increase in the use of PayLater was also due to the low penetration of credit card usage in Indonesia. This study aims to investigate and see the differences in the factors influencing the continuance intention of Shopee PayLater, Gojek PayLater, and Traveloka PayLater using the IS success model, the expectation confirmation model (ECM), and the self-control theory. The approach used in this research is mixed method and qualitative. Quantitative data was collected through an online survey by 480 respondents of Shopee PayLater and 198 respondents of Gojek PayLater and processed using the partial least squares SEM (PLS-SEM) and independent t-test. Qualitative data was collected through interviews with five interviewees of Shopee PayLater, Gojek PayLater, and Traveloka PayLater. The results of this study indicate that the continuance intention on Shopee PayLater and Gojek PayLater is influenced by satisfaction, individual performance, debt attitude, and impulsive buying. The results of this study also show that the continuance intention to use Traveloka PayLater depends on the urgency, discounts, and PayLater system."
Depok: Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia, 2022
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>