Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 5805 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Eyres, David J.
Oxford: Butterworth-Heinemann, 2001
623.8 EYR s
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Eyres, David John
Amsterdam: Butterworth-Heinemann, 2012
623.82 EYR s
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Rawson, K.J.
Oxford: Butterworth-Heinemann, 2001
623.81 RAW b
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Dage, John H. La
Cambridge, UK: Cornell Maritime Press, 1953
623.824 DAG m
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Taylor, D.A.
London: Butterworth-Heinemann, 1980
625.824 TAY m
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
"This book introduces a holistic approach to ship design and its optimisation for life-cycle operation. It deals with the scientific background of the adopted approach and the associated synthesis model, which follows modern computer aided engineering (CAE) procedures. It integrates techno-economic databases, calculation and multi-objective optimisation modules and s/w tools with a well-established Computer-Aided Design (CAD) platform, along with a Virtual Vessel Framework (VVF), which will allow virtual testing before the building phase of a new vessel. The resulting graphic user interface (GUI) and information exchange systems enable the exploration of the huge design space to a much larger extent and in less time than is currently possible, thus leading to new insights and promising new design alternatives. The book not only covers the various stages of the design of the main ship system, but also addresses relevant major onboard systems/components in terms of life-cycle performance to offer readers a better understanding of suitable outfitting details, which is a key aspect when it comes the outfitting-intensive products of international shipyards. The book disseminates results of the EU funded Horizon 2020 project HOLISHIP (www.holiship.eu).;"
Switzerland: Springer Nature, 2019
e20505472
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Yoseph
"Potensi perikanan Indonesia merupakan salah satu yang terbesar di dunia, yaitu sekitar 6,4 juta ton per tahun. Akan tetapi potensi ini belum tergali dengan baik dan untuk meningkatkan produksi perikanan dibutuhkan armada penangkapan ikan yang sesuai dengan perairan di Indonesia yang mampu memenuhi potensi perikanan Indonesia. Untuk itulah ditawarkan sebuah alternatif pembuatan kapal ikan yang baru dimana kapal memiliki fish hold yang terisi air laut sehingga ikan akan tetap hidup. Alternatif yang ditawarkan adalah dengan merancang kapal ikan Trimaran, yaitu kapal ikan yang terdiri dari 3 lambung dengan fish hold yang terisi air laut. Hal yang paling penting pada kapal trimaran adalah pada kekuatan balok yang menghubungkan antara kedua lambung kecil yang di samping dengan lambung utama yang ditengah. Perhitungan kekuatan baloknya diambil dengan memperhitungkan beban yang diakibatkan oleh lambung utama yang ditengah yaitu pada saat kapal penuh muatan sehingga kedua lambung yang disampingnya harus menanggung beban yang diakibatkan lambung utamanya. Oleh karena itu, balok penghubung harus mampu menahan beban tersebut agar tidak patah. Dengan menggunakan mekanika teknik akan diperoleh momen yang diakibatkan oleh beban tersebut sehingga dapat ditentukan besarnya profil dan dimensi yang akan digunakan sebagai balok penghubung. Tentunya kapal ikan trimaran tersebut harus dirancang terlebih dahulu untuk menunjang.

Potential product from fishing in Indonesia each year can reach 6.4 million ton. But in the real condition this number can?t fulfill by Indonesian, and one of major caused of it is because Indonesian lack of fishery armada, not just lack of number but also very lack of technology if we compare with the other country. For that purpose we just offer one of alternative a new kind of fishing ship that have fish hold which contain with sea water so the fish can still life after it?s catch and condition would be fresh. The alternative that offers is design of Trimaran fishing ship, Trimaran fishing ship is fishing ship with three hulls, where the hull become fish hold that contain by seawater. The important thing from Trimaran ship is the strength of beam that connected two small hulls in side with the main hull in the center. The Calculation of the beam section is calculate weight that cause by main hull in the center, weight from the main hull that calculate is weight from main hull with full load so this condition will made the two other side hull influence by that weight and take some part to support that weight. Because of this thing the beam that connected the hulls must be strong enough to endure the load, fracture condition should be avoid as possible. With use mechanical technique formula we will be find moment that cause by that weight, with know the moment we can decide what size profile and dimension that can be allowed as a beam connection for hulls of Trimaran. And before we can calculate Trimaran fish ship must design first to support the calculation of beam connection."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2006
S38055
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Yahya Januarilham
"Pembangunan suatu kapal memerlukan biaya yang cukup besar. Dari segi disain dan konstruksi harus dipilih yang paling efisien dalam hal kekuatan dan material untuk menekan biaya produksi. Melihat hal tersebut modifikasi disain dapat dijadikan alternatif dengan tetap memperhatikan kekuatan dan waktu pengerjaan. Tujuan skripsi ini adalah untuk membandingkan tegangan dan defleksi pada kapal lurus dengan konstruksi standar dan silang. Metode penelitian yang digunakan adalah dengan mendisain kapal dengan konstruksi standar dan silang kemudian dihitung tegangan dan defleksi maksimal dengan simulasi software SAP2000.
Setelah dianalisis ternyata tegangan pada konstruksi silang lebih kecil nilainya daripada konstruksi standar, tetapi memiliki defleksi rata-rata pada konstruksi silang yang lebih besar daripada konstruksi standar. Kapal lurus dengan konstruksi silang dapat dibangun dengan memiliki kekuatan dan distribusi tegangan yang lebih baik daripada konstruksi standar, tetapi memiliki defleksi yang signifikan. Untuk memiliki tegangan (stress) yang sama maka ketebalan pelat pada konstruksi silang dapat lebih tipis daripada konstruksi standar.

Ship building needs a lot of costs. Based on the design and construction view, in ship building sector, it needs to select the most efficient strength and material element to press on the production costs. From that view, design modification can become an alternative which is still focusing on the strength and working time. The purpose of this thesis is to compare the stress and deflection in flat hull ship with the standard and cross construction. The method of this research is by designing the ship with the standard and cross construction, then the maximum rate of its stress and deflection is calculated using simulation software SAP 2000.
After it has been analyzed, the stress value on cross construction is lower than the standard construction, but it has a higher average deflection value than standard construction. Flat hull ship with cross construction can be built in a better strenght than the standard construction. In order to have the same stress, the plate thickness on cross construction can be thicker than the standard construction.
"
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2009
S51002
UI - Skripsi Open  Universitas Indonesia Library
cover
Quartermaine, Peter
London: Academy Group and National Maritime Museum, 1996
623.81 QUA b
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Hughes, Owen F
New York: John Wiley & Sons, 1983
623.81 HUG s
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>