Ditemukan 1907 dokumen yang sesuai dengan query
Dillman, Caroline Matheny
Belmont California: Lear Siegler, 1972
371.394 DIL w
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Sharpe, Cat
"Great behavioral objectives help guarantee that you will get the outcome you are expecting from your training program. This issue provides clear guidelines for writing clear, concise and measurable cognitive (knowledge), psychomotor (skills), and affective (attitudes) objectives. Included are tips on formatting, use of action verbs, and other practical advice."
Alexandria, VA: [American Society for Training and Development Press, American Society for Training and Development Press], 2000
e20435639
eBooks Universitas Indonesia Library
Plattner, Francis B.
"Instructional objectives are important to help ensure that a training intervention provides consistent results across a large training audience. Objectives also provide a baseline to prove the intervention was successful. This Infoline shows you how to create clear and measurable instructional objectives as well as tips and guidelines and sample statements to aid in your learning."
Alexandria, VA: [American Society for Training and Development Press, American Society for Training and Development Press], 2001
e20435503
eBooks Universitas Indonesia Library
Laurel, Deborah Spring
"Detailed learning objectives are crucial to the instructional systems development (ISD) process. Objectives let trainers, learners, and managers know what the training will accomplish. They also allow trainers to evaluate learner progress and the trainings effectiveness. This Infoline shows readers a five-step process to design learning objectives. Readers will learn how to identify training needs, state training goals, determine key content, designate the level of learning required, and generate specific, measureable learning objectives. This issue includes practical worksheets, templates, and examples to help readers easily and successful create their own learning objectives."
Alexandria, Virginia: American Society for Training & Development, 2008
e20441904
eBooks Universitas Indonesia Library
Phillips, Jack J.
"A learning objective is a statement that describes expected outcomes of a learning event. A seemingly simple concept, it is extremely important in the process of developing effective learning programs. This book links learning objectives to program return on investment (ROI). "
Birmingham, Alabama: American Society for Training & Development, 2008
e20441338
eBooks Universitas Indonesia Library
Russell, Bertrand, 1872-1970
Jakarta : Yayasan Obor Indonesia , 1993
370 RUS p
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Kulsum Nur Hayati
"Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan model pembelajaran inkuiri dengan media audio untuk memfasilitasi siswa tunanetra dalam penguatan pendidikan karakter. Media pembelajaran untuk penguatan pendidikan karakter siswa tunanetra masih sangat terbatas. Untuk itu, diperlukan rancangan model pembelajaran penguatan pendidikan karakter dengan memanfaatkan media audio yang sesuai untuk siswa tunanetra. Penelitian ini adalah penelitian pengembangan model pembelajaran yang mengunakan media audio. Teknik pengumpulan data dalam penelitian pengembangan model ini adalah diskusi terfokus dengan responden pendidik dari SLB A yang berasal dari Payakumbuh, Mataram, Makassar, Ruteng, dan DI Yogyakarta yang berjumlah 14 orang. Hasil penelitian ini adalah rancangan model pembelajaran inkuiri yang menggunakan media audio “Cermin Empat Sahabat†Dikbud untuk penguatan pendidikan karakter siswa tunanetra. Penguatan pendidikan karakter dalam model ini disampaikan melalui karakter tokoh Sahabat Dikbud dengan setting dan alur yang menarik untuk didengarkan dan kemudian dikembangkan dalam pembelajaran dengan pendekatan pembelajaran inkuiri. Cerita empat sahabat Dikbud tersebut ditujukan untuk memberikan gambaran tentang karakter yang seharusnya dimiliki siswa. Pembelajaran inkuiri yang diterapkan meliputi empat tahapan yaitu ask, investigate, discuss, dan reflect. Agar media audio “Cermin Empat Sahabat†ini benarbenar menjadi cerita yang menginspirasi bagi siswa tunanetra, sebaiknya ada beberapa segmen cerita yang menggunakan tokoh siswa tunanetra"
Jakarta: Pusat Data dan Teknologi Informasi, 2020
371 TEKNODIK 24:1 (2020)
Artikel Jurnal Universitas Indonesia Library
Mohammad Sjafei
Jakarta: Centre for Strategic and International Studies, 1979
370 MOH d
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Cantor, Nathaniel
New York: Agathon Press, 1972
370.15 CAN d
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Adriana
"Sistem Pengawasan dalam Supervisi Akademik terdiri dari Tiga Dimensi kegiatan yaitu memantau, menilai dan membina. Untuk dapat melaksanakan tiga dimensi kegiatan tersebut dibutuhkan pengawas yang memiliki kompetensi yang memadai dalam bidangnya. Namun kenyataannya masih banyak pengawas yang belum memenuhi persyaratan kompetensi. Oleh karena itu tesis ini membahas tentang upaya peningkatan kompetensi pengawas sekolah dalam pelaksanaan Supervisi Akademik di Dinas Pendidikan dan Kebudayaan Kabupaten Konawe. Penelitin ini menggunakan metode Soft System Methodologi samapai tahap Enam yaitu problem Solving.
Hasil penelitian ini merekomendasikan bahwa upaya yang dapat dilakukan dalam meningkatkan kompetensi pengawas sekolah di Kabupaten Konawe adalah Mentoring, Lokakarya dan pelatihan yang berkesinambungan.
Supervisory system in instructional supervision consists of three activity dimensions such as observing, assessing and developing. In order to implement such three activity dimensions, it is needed competent supervisors in their field. In fact, however, there are still many supervisors who do not fulfill the competencies requirement. Consequently, this thesis discusses about how efforts of improving school supervisor competencies in instructional supervision are implemented at office of education and culture in Konawe regency. This study uses Soft System Methodology until stage six in the form of problem solving.The result of this study recommends that the efforts that can be done in improving school supervisor competencies in Konawe regency are: mentoring, workshop, and continuous training."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2013
T35283
UI - Tesis Membership Universitas Indonesia Library