Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 7121 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Silverman, David
London: Sage, 1993
001.422 5 SIL i
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Miles, Matthew B.
"This Third Edition of Miles &​ Huberman's classic qualitative text has been updated and streamlined by Johnny Saldaña. This new edition presents the fundamentals of research design and data management, followed by five distinct methods of analysis: exploring, describing, ordering, explaining, and predicting. Comprehensive and authoritative, this classic title has been elegantly revised for a new generation of qualitative researchers"
California: SAGE Publications, 2014
001.42 MIL q
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Iwan Ariawan
Depok: Jur. Biost. & Kependudukan FKM UI, 1996
001.422 5 IWA a
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Putri Marlina
"Bagan kendali berdasarkan median dan median absolute deviation merupakan modifikasi dari bagan kendali Shewhart, ketika ada sedikit penyimpangan asumsi kenormalan pada sampel. Modifikasi ini dilakukan dengan menggunakan penaksir-penaksir robust, median sampel dan median absolute deviation sampel, dalam pembuatan batas-batas kendali pada bagan kendali yang akan digunakan. Median sampel digunakan sebagai penaksir untuk mean proses, dan median absolute deviation sampel digunakan sebagai penaksir untuk standar deviasi proses.
Bagan kendali berdasarkan median dan median absolute deviation ini terdiri dari dua bagan, yaitu bagan kendali untuk mengawasi mean proses dan bagan kendali untuk mengawasi standar deviasi proses. Sebagai contoh penerapan, studi ini menggunakan data sampel berdistribusi normal standar. Dari contoh penerapan tersebut diperoleh hasil bahwa bagan kendali berdasarkan median dan median absolute deviation dapat digunakan sebagai alternatif dari bagan kendali Shewhart, ketika sampel yang digunakan telah terkontaminasi outlier yang bukan merupakan kesalahan atau dengan kata lain terdapat penyimpangan asumsi kenormalan pada sampel.

Control chart based on the median and median absolute deviation is a modification of the Shewhart control chart, when there are slight deviations assuming normality in the sample. This modification is done by using robust estimators, the sample median and median absolute deviation of samples, in the constructing of the control limits on control charts to be used. Sample median is used as an estimator for the process mean and sample median absolute deviation is used as an estimator for the standard deviation of the process.
Control chart based on median and median absolute deviation consists of two charts, the control chart to monitor the process mean and the control chart to monitor standard deviation of the process. As an example of the application, this study uses the standard normal distribution of sample data. It showed that the control chart based on the median and median absolute deviation can be used as an alternative to the Shewhart control chart, when the sample used was contaminated with outliers that are not a mistake or in other words, there are deviations assuming normality in the sample.
"
Depok: Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam Universitas Indonesia, 2012
S42903
UI - Skripsi Open  Universitas Indonesia Library
cover
London : Sage, 2007
001.422 5 ANA
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Ehrenberg, A.S.C.
London: John Wiley & Sons, 1975
519.5 EHR d
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Dita Anggraeni Kusumaningrum
"Kepuasan pelanggan merupakan salah satu faktor penting bagi keberhasilan suatu bisnis, termasuk pada industri jasa penerbangan yang mengalami peningkatan dari tahun ke tahun. Salah satu cara untuk mengukur tingkat kepuasan pelanggan adalah dengan cara penyampaian opini atau ulasan. Opini atau ulasan disampaikan melalui pesan singkat, kotak saran, media sosial maupun halaman web sehingga data yang tersedia berjumlah banyak. Pendekatan text mining tepat digunakan untuk mengekstrak informasi dari data ulasan yang berjumlah banyak secara otomatis. Penelitian ini mengevaluasi dan menganalisis ulasan pelanggan terhadap layanan dan fasilitas Bandara Soekarno-Hatta yang merupakan bandara terbesar di Indonesia. Penelitian ini mengombinasikan pendekatan text mining berupa analisis sentimen dan text summarization. Teknik klasifikasi digunakan untuk mengidentifikasi sentimen positif atau negatif yang terkandung dalam kalimat ulasan. Teknik klasifikasi yang digunakan adalah support vector machine yang cocok digunakan untuk data yang berjumlah besar dan na ve bayes classifier yang hanya membutuhkan jumlah data latihan yang kecil untuk menentukan estimasi parameter dalam proses pengklasifikasian. Text summarization dengan teknik k-medoids clustering digunakan untuk memperoleh kalimat representatif yang menggambarkan keseluruhan isi ulasan. Hasil dari teknik klasifikasi pada penelitian ini menunjukkan bahwa algoritme support vector machine menghasilkan nilai akurasi yang lebih tinggi dibandingkan algoritme na ve bayes classifier dalam menganalisis sentimen. Tahap text summarization dengan teknik k-medoids clustering menghasilkan nilai Davies-Bouldin Index yang mendekati nol. Luaran dari penelitian ini berupa identifikasi aspek layanan dan fasilitas bandara yang menjadi kekuatan dan kelemahan serta penentuan prioritas perbaikan dan peningkatan kualitas aspek layanan dan fasilitas yang masih menjadi kelemahan.

Customer satisfaction is an important factor for the business rsquo success, including airline service industry which is increasing from year to year. One way to measure customer satisfaction level is by customer opinions or reviews. Opinions or reviews are conveyed via short messages, suggestion boxes, social media and web pages so customer reviews provided are numerous. Text mining is a right approach to extract information from a large number of review data automatically. This study evaluates and analyzes customer reviews of services and facilities of Soekarno Hatta Airport as the largest airport in Indonesia. This study combines text mining approach of sentimental analysis and text summarization. The classification technique is used to identify the positive or negative sentiments contained in the review sentence. The classification technique used is a support vector machine suitable for large amounts of data and na ve bayes classifier which requires only a small amount of exercise data to determine parameter estimation in the classification process. Text summarization with k medoids clustering technique is used to obtain representative sentences that describe the entire contents of the review. The results of the classification technique in this study indicate that support vector machine algorithm has a higher accuracy value than na ve bayes classifier algorithm in analyzing sentiments. Text summarization stage with k medoids clustering technique yields a near zero Davies Bouldin Index value. The output of this research is identification of service aspect and airport facility which become the strength and weakness as well as the improvement prioritization of aspects that still become weakness.
"
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2018
S-Pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
"This book discusses key statistical concepts that facilitate the inferential analysis of data collected from a group of individuals participating in a pharmaceutical clinical trial, the estimation of their clinical significance in the general population of individuals likely to be prescribed the drug if approved, and the related decision-making that occurs at both the public health level (by regulatory agencies when deciding whether or not to approve a new drug for marketing) and the individual patient level (by physicians and their patients when deciding whether or not the patient should be prescribed a drug that is on the market). These concepts include drug safety and efficacy, statistical significance, clinical significance, and benefit-risk balance."
New York: Springer, 2012
e20401564
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Boca Raton: CRC Press, 2016
614.1 FOR
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Anderson, Alan J.B., Author
London: Chapman & Hall, 1994
001.422 AND i
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>