Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 13755 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Gilbert, Elizabeth Stepp
St. Louis: Mosby , 2003
618.3 GIL m
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Gillbert, Elizabeth Stepp
St Louis: Mosby, 1998
618.3 GIL m (1)
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Gilbert, Elizabeth Stepp
St. Louis: Mosby , 1998
618.3 GIL m
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
St. Louis Missouri: Elsevier Saunder, 2011
618.3 HIG
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
K. James, David, Author
Philadelphia: Saunders, 2006
618.3 HIG
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
James, D. K.
Philadelphia, PA: Saunders/Elsevier, 2006
618JAMH001
Multimedia  Universitas Indonesia Library
cover
Knuppel, Robert A.
Philadelphia: W.B. Saunders , 1993
618.3 KNU h
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Baltimore: Williams & Wilkins , 1993
618.2 HIG
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Devi Marischa Malik
"ABSTRAK
Latar Belakang : Penelitian ini bertujuan untuk menilai dampak intervensi edukasi tambahan yang diberikan pada ibu hamil dalam mengenal kehamilan risiko tinggi dan tanda bahaya persalinan dengan menilai adanya perubahan pada pengetahuan, sikap dan perilaku pada awal kedatangan dan sesudah persalinan.
Metode : Penelitian ini merupakan penelitian uji intervensi tersamar tunggal yang berlokasi di poli kebidanan Rumah Sakit Cipto Mangunkusumo, Jakarta. Total sampel sebanyak 52 responder, masing-masing 26 responder untuk kelompok kontrol dan 26 responder untuk kelompok intervensi. Instrument penelitian berbentuk kuisioner yang meliputi pengetahuan, sikap dan perilaku sejumlah 48 pertanyaan. Kuisioner ini telah melewati uji validasi dan reliabilitas (nilai Alpha Cronbach untuk masing-masing pengetahuan, sikap dan perilaku = 0.885 ; 0.762 ; 0,753 ). Analisa dilakukan dengan analisa bivariate korelatif dan independent dengan menggunakan SPSS 20. Media edukasi tambahan yang diberikan pada kelompok intervensi menggunakan media lembar balik yang dikeluarkan oleh HOGSI dan USAID.
Hasil penelitian : Karakteristik dari kedua kelompok tidak didapatkan perbedaan bermakna dilihat dari rentang usia (30,65+1,20 dengan 29,38+0,75), pendidikan (kedua kelompok menunjukkan tingkat pendidikan tinggi) dan pekerjaan. Klasifikasi tingkat pengetahuan, sikap dan perilaku awal pada kedua kelompok juga tidak didapatkan perbedaan bermakna. Pada kedua kelompok didapatkan adanya perbedaan pengetahuan, sikap dan pengetahuan (nilai p <0.001). Perbandingan antara kedua kelompok kontrol dan intervensi sesudah persalinan memberikan hasil yang secara statistik berbeda bermakna pada sikap dan perilaku (p = 0.001 dan p=0.042), sedangkan untuk pengetahuan kedua kelompok tidak berbeda bermakna ( p=0.36).
Kesimpulan : Penggunaan media lembar balik dapat meningkatkan pengetahuan, sikap dan perilaku ibu hamil dalam mendapatkan asuhan antenatal.

ABSTRACT
Introduction: This study aims to assess the impact of additional educational interventions given to pregnant women in identifying high-risk pregnancy and childbirth danger sign by assessing the changes in knowledge, attitudes and behaviors in the early arrival and after childbirth.
Method: This study is a single-blind intervention trial that is located in obstetrics polyclinic Cipto Mangunkusumo Hospital, Jakarta. Total sample are 52 responders, each of the 26 responders for the control group and 26 responders to the intervention group. Research instrument using a questionnaire form which includes knowledge, attitudes and behavior of a number of 48 questions. This questionnaire has passed the validation test and reliability (Cronbach's Alpha value for knowledge, attitudes and behaviors = 0885; 0762; 0,753). Analysis was done by bivariate analysis and independent correlative using SPSS 20. Media education given to the intervention group using flipchart issued by HOGSI and USAID.
Result: Results obtained for the characteristics of both group are no significant differences in the views from a range of age (30.65 + 29.38 + 1.20 to 0.75), education (both groups showed a high level of education) and employment. Classification level of knowledge, attitudes and behavior early in both groups also no significant differences. In both groups we found differences in knowledge, attitudes and knowledge (p <0.001). Comparison between the control group and the intervention as postnatal results statistically significant difference in the attitudes and behavior (p = 0.001 and p = 0.042), whereas for the knowledge of the two groups was not significant (p = 0.36)."
2016
SP-pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
""The only pocket manual derived from Williams Obstetrics, 23e -- completely updated and now in full color Williams Manual of Pregnancy Complications, 23e is a carry-anywhere, condensed guide to the Williams protocols for diagnosis and management of complications and illnesses during pregnancy. Reflecting the rigorously referenced, evidence-based approach of the parent text, the manual delivers essential information on: Prenatal screening Mediation use in pregnancy Hypertension disorders in pregnancy Pain management dosages Procedures for complicated labor and delivery, hemoglobinopathies, and more Thoroughly cross-referenced to Williams Obstetrics, 23e for the latest literature citations, this edition is enhanced by a new full-color presentation, more tables and algorithms, and an increased emphasis on diagnosis and treatment. There is no faster or more efficient way to access the key facts, diagnostic tools, and treatment guidelines found in Williams Obstetrics, 23e than this authoritative, streamlined sourcebook"--Provided by publisher."
New York: McGraw-Hill Medical, 2013
618.2 WIL
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>