Ditemukan 7885 dokumen yang sesuai dengan query
Gomberg, Karen Cornell
Jefferson: McFarland, 1990
025.5 GOM b
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
JPK 18(3-4)2012
Artikel Jurnal Universitas Indonesia Library
Subroto
"
ABSTRAKTesis ini membahas praktik pelaksanan Kurikulum 2013 yang diterapkan di SD Ujung 1 Tangerang Selatan-Banten. Melalui metode etnografi, dipaparkan konstruksi negara dan dampaknya dalam relasi sosial para pelakunya di sekolah. Pada masa konstruktif ini, pendekatan positivisme dengan model pendekatan top-down yang diterapkan banyak negara berubah. Siswa yang dulu diposisikan sebagai objek oleh otoritas pendidikan, pada abad ke-21 ini bergeser menjadi siswa aktif akibat revolusi teknologi informasi yang menjangkau semua warga dunia. Gejala ini kemudian ditangkap pemerintah dengan mengkonstruksi perubahan paradigma kultural melalui perubahan kurikulum sekolah. Salah satu cara yang dilakukan adalah mengkonstruksi pola pikir pendidik melalui model pelatihan guru. Namun, di level empiris model pelatihan guru itu cenderung menjadi mode penguasaan dan pengendalian oleh para pemegang otoritas. Kondisi ini tidak jarang menjadi kesenjangan akibat distribusi kekuasaan yang tidak merata. Tanpa pengelolan yang baik, ketidakmerataan ini sewaktu-waktu bisa menyebabkan konflik yang dapat menggoyahkan sistem pendidikan.
ABSTRACTThis thesis discusses the practical implementation of Curriculum 2013, which is applied in Sekolah Dasar Ujung 1 South Tangerang-Banten. Through ethnographic methods, described the construction of the state and its impact on social relations of the subject in schools. At the time of this constructive approach, positivism era with a top-down approach that is applied many states changed. Students who used to be positioned as an object by the education authorities, the 21st century has shifted into an active student as a result of the information technology revolution that reach all citizens of the world. This phenomenon was later arrested by the government to construct the cultural paradigm shift through changes in the school curriculum. One way to do is construct the mindset of teachers through teacher training model. However, at the empirical level teacher training model that tends to become a mode of domination and control by the authorities. This condition is not uncommon to be gaps due to the unequal distribution of power. Inequality is at times can lead to a conflict that could destabilize the education system. Without proper maintenance, this inequality at times can lead to a conflict that could destabilize the education system"
2016
T46152
UI - Tesis Membership Universitas Indonesia Library
Cooper, Richard N.
Oxford: Oxford University Press, 1991
407 COO v
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Sutjipto
"The purpose of this research is to comprehensively examine the views of special school teachers in the development of special educational curricula on the design and principles. The research involved fourty three teachers froms eight different special schools.Data was collected through forum group discussion dan analyzed by descriptive qualitative method. The results show, first, from the teacher’s point of view, that in designing a special educational curriculum for learners with special needs it should contain practical knowledge, moral character qualities and performance, essential skills, competence, art,and literacy praxis. Secondly, flexibility, functionality, independence, literacy, and vocational are the principles of developing a special education curriculum for learners with special needs."
Jakarta: Kementrian Pendidikan dan Kebudayaan RI, 2018
370 JPK 3:1 (2018)
Artikel Jurnal Universitas Indonesia Library
Hartiastuti Utami
"Penelitian ini membahas mengenai pemanfaatan koleksi perpustakaan Jakarta Islamic School oleh siswa dan guru, yang merupakan penelitian Kuantitatif dengan menggunakan metode survey. Penelitian ini bertujuan untuk Mengidentifikasi pemanfaatan koleksi di perpustakaan sekolah, bisa dimanfaatkan dengan baik atau tidak oleh siswa PKP dan melihat seberapa sering buku itu dipinjam dan untuk mengetahui buku apa saja yang sering dipinjam oleh siswa dan guru. Agar dapat memenuhi kebutuhan pemustaka. Peneliti menyimpulkan bahwa perpustakaan ini berfungsi sebagai tempat rekreasi bagi penggunanya, karena koleksi yang sering dipinjam adalah koleksi novel, namun ada koleksi tentang komputer juga diminati oleh siswa dan guru, walaupun tidak terlalu sering di pinjam. Koleksi yang tersedia disana cukup banyak dan mempunyai 2800 judul yang beragam.
This study discusses the use of library collections Jakarta Islamic School by student and theacher which is quantitative research using survey methods. This study aims to identify the use of the collection in the school library and show often the book was borrowed and find out what books are often borrowed by student and theacher. In order to meet the need users. Conclude this research the library as a place recreation for user, because collection often borrowing is a collection of novel. But there is collection of computers are also in demand by student and teacher, although not often used. Collection available there quite a lot and have a range 2800 title."
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2013
S54523
UI - Skripsi Membership Universitas Indonesia Library
Boston: Pearson Addison Wesley, 2008
510.2 MAT
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Garstens, Helen L.
London: Macmillan, 1969
510.2 GAR m
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Minneapolis: University of Minnesota Press, 1963
028.7 USE
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Gates, Jean Key
New York: McGraw-Hill, 1974
R 028.7 GAT g
Buku Referensi Universitas Indonesia Library