NET. TV has established itself as one of the most influential television stations, successfully bringing new types of material and raising Indonesian standards (Mediatama, 2018). One of their shows, The East is a situation comedy about the behind-the-scenes working environment of a network television station wrapped in a comedy storyline. This research aims to further assess the effect of watching The East on their interest in applying a job at NET. TV and their intention to apply based on the EmpAt values and its correlation with social media. The method used is a quantitative approach and utilizes survey to collect the data. Research result shows that there was indeed an influence of The East towards the brand image of NET. TV and was mostly influenced by the working environment and self-development shown on the show. Therefore, brand image of NET. TV has successfully brought positive outcome in rising the intention of employee to apply to NET. TV.
NET. TV adalah salah satu stasiun televisi paling berpengaruh dan berhasil membawa jenis materi baru dan meningkatkan standar Indonesia (Mediatama, 2018). Salah satu acaranya, The East adalah komedi situasi tentang lingkungan kerja di balik layar sebuah stasiun televisi yang dibalut dengan jalan cerita komedi. Penelitian ini bertujuan untuk mengkaji lebih lanjut pengaruh menonton The East terhadap minat melamar pekerjaan di NET. TV berdasarkan nilai-nilai EmpAt dan korelasi dengan media sosial. Metode yang digunakan adalah pendekatan kuantitatif menggunakan survei untuk mengumpulkan data. Hasil penelitian menunjukkan bahwa memang ada pengaruh The East terhadap brand image NET. TV dan sebagian besar dipengaruhi oleh lingkungan kerja dan pengembangan diri yang ditampilkan di acara tersebut. Oleh karena itu, citra The East berhasil membawa hasil positif dalam meningkatkan niat karyawan untuk melamar ke NET. TV.